• Друк

Чим відрізняється OTT від IPTV?

  Навіть серед тих фахівців, які займаються системами IPTV, мало хто може дати ясну відповідь на це питання. Ми спробуємо з'ясувати, які ключові відмінності між цими двома концепціями поширення відео-контенту за допомогою IP, і наскільки ці відмінності важливі для глядача.

  Величезний світ різнобічного і різноманітного відеоматеріалу, створеного незалежними студіями, групами і людьми в усіх куточках земної кулі - це основна властивість OTT. IPTV є розповсюджувачем більш традиційного відео-контенту, виробленого Голлівудом і іншими конгломератами.

IPTV зазвичай представляється набором закритих пропрієтарних теле-систем, які використовуються сьогодні операторами кабельних мереж, що доставляють відео за допомогою захищених IP-каналів. Це дозволяє операторам здійснювати значно більший контроль над розповсюдженням контенту, ніж це дозволяють інші сучасні технології доставки.

OTT - це відкрита розвивається мережа, в якій безліч дрібних і середніх відео-виробників пропонують новаторський контент.

Що таке IPTV ?

  Як це не парадоксально, IPTV - це не телебачення, яке транслюється через Інтернет. Незважаючи на те, що скорочення "IP" походить від "Internet Protocol", це не означає, що люди можуть зайти на улюблену Веб-сторінку щоб подивитися улюблену телепередачу. "IP" у випадку IPTV означає лише метод передачі інформації через захищену керовану мережу.

  IPTV-мережі зазвичай створюються і супроводжуються великими телекомунікаційними провайдерами, які ставлять собі за мету створити послугу, здатну конкурувати з існуючим цифровим і супутниковим ТБ.

  IPTV особливо підходить для усталеного медіа-бізнесу, включаючи Голлівуд і всі великі кабельні та супутникові телемережі. IPTV дозволяє цим організаціям мати повний контроль над розповсюдженням контенту та значно знизити можливості піратства, яке коштувало всієї медіа-індустрії в минулому році 4,76 мільярда доларів недоотриманого прибутку.

  Рішення на базі IPTV включають в себе багато способів моніторингу переваг і вибору глядачів, у зв'язку з чим IPTV представляється ідеальною платформою для персоналізованого рекламного таргетингу і e-commerce.

  IPTV - це платформа, яка створюється і контролюється оператором-постачальником телекомунікаційних структур. Споживач взаємодіє безпосередньо зі своїм оператором. У цьому сенсі оператор IPTV майже не відрізняється від існуючих кабельних телевізійних операторів.
  IPTV - це закрита або напівзакрита мережу. Вся інфраструктура належить операторові і не доступна цілком з мережі Інтернет. Більш того, всі пристрої, підключені до мережі, контролюються оператором. Введення IPTV в експлуатацію припускає масивне зв'язне оновлення інфраструктури протягом декількох років, істотні зміни в пристроях зв'язку і доставки на стороні оператора і на боці споживача.

  Одне з основних властивостей IPTV - географічна прив'язка. Крім того, що інфраструктура IPTV фізично прив'язана до будинків, пристроїв і телевізорів споживачів, ще існує місцеве регулювання і політика, так само є факторами, що обмежують IPTV на географічному рівні.

  IPTV пропонує той же відео-продукт, який віщається кабельними і супутниковими операторами. При цьому використовуються вже апробовані схеми трансляцій на вимогу (on-demand) і pay-per-vew, можливо з деякими додатковими можливостями і сервісами, а також іншої ціною.

Телекомунікаційним операторам буде нелегко отримувати, ліцензувати та розповсюджувати існуючі комерційні відео-матеріали, і тим самим стати вагомими гравцями в медіа-індустрії, враховуючи що вони не володіють істотним досвідом в питаннях ліцензування відео-контенту. Вже сьогодні індустрія розваг загрузла в складних і часто ексклюзивних ліцензійних угодах, тому отримати потрібні матеріали для операторів стане справжньою проблемою.

Зазвичай, фільми потрапляють під дію ексклюзивної ліцензії на термін близько 8-9 років, після чого можливе не-ексклюзивне ліцензування для мовлення. Це стає найскладнішим бар'єром на шляху до мовлення через IP.

На жаль, телекомунікаційні оператори сьогодні вкладають величезні гроші в створення IP-версій існуючих кабельних і супутникових мереж, не розуміючи, що несе в собі нова парадигма Відео-Інтернету.

Маркетингова модель відео-трансляцій з використанням захищених IP-мереж може бути отримана на основі досвіду японського оператора NTT DoCoMo. Телекомунікаційний гігант отримує частину від продажів контента в замін на надання контент-провайдерам інструментів і сервісів, за допомогою яких останні досліджують ринок споживачів свого контенту.

Що таке OTT (Internet-TV) ?

  Споживча модель і модель мовлення в OTT суттєво відрізняється від інших концепцій. Модель OTT відкрита для будь-якого суб'єкта-утримувача прав, тому що вона заснована на існуючій в Веб моделі: кожен може опублікувати інформацію, яка глобально доступна. Видавцем може стати як традиційна теле- або кінокомпанія, так і любитель.

  У моделі OTT у видавця є прямий канал комунікації зі споживачем, незалежно від Інтернет-провайдера або кабельного оператора. Підхід OTT виявляється настільки незалежним від користувацького обладнання, наскільки це взагалі можливо. Доступ споживача до ТБ не обмежений його телевізором у вітальні.

  Завдяки відкритим стандартам і форматам, у OTT може бути таке ж майбутнє, яке у Веб сьогодні.

  OTT буде так само інтегровано в життя користувачів, як Веб сьогодні. Механізми публікації, доступу та пошуку ресурсів в Інтернеті в найближчому майбутньому плавно з'єднаються зі світом відео і телебачення.

  OTT це зростання, а не перебудова. OTT може працювати вже сьогодні на існуючій інфраструктурі, включаючи ADSL, broadband, WI-FI, кабельних і супутникових каналах. OTT використовує модель глобальної доступності, де відео і телевізійний сервіси можуть фізично надаватися на одному континенті, і бути доступними на іншому, поки це не суперечить правам на розповсюдження контенту.

  OTT обіцяє значно ширший вибір медіа-продуктів, програм та передач, ніж ми звикли бачити на звичайному ТБ, і значно більший контроль - коли, де і хто дивився ці передачі.

  OTT є ідеальною платформою для маркетингу та розповсюдження медіа-продукції. Крім того, Інтернет сприяє появі розподіленого середовища для спільної роботи і створення медіа-продукції. Можлива поява Інтернет-медіа-колективів та open-source проектів - від розважальних до інформаційних програм.