• Друк

Як правильно вибрати домен для бізнесу?

  Адреса сайту або домен -  це перше, з чим стикається користувач при знайомстві з компанією в Інтернеті. Доменне ім'я визначає майбутні відносини клієнта з брендом - чи буде він регулярно заходити на сайт і переглядати свіжі пропозиції, чи розповість про нього своїм друзям. У цьому пості ми розглянемо основні правила, яких варто дотримуватися при виборі доменного імені. Зараз, коли сайт є, мабуть, основним джерелом інформації про компанії малого та середнього бізнесу, роль домену не обмежується тільки зазначенням адреси Інтернет-ресурсу. Він стає повноцінним атрибутом бренду, поряд з назвою, логотипом і слоганом. Буває таке, що у свідомості користувача домен повністю витісняє назву компанії. Наприклад, на питання «У якого провайдера ви розміщуєте сайт?» Більшість наших клієнтів відповідають, що вони користуються послугами StarService.com.ua, а не компанії «STAR SERVICE».

  Відповідно, при виборі адреси сайту потрібно дотримуватися основних правил брендингу. Доменне ім'я, по можливості, повинно поєднувати в собі кілька якостей:

1. Легкість написання - чим коротша і простіша буде адреса, тим більша ймовірність, що її запам'ятають. Доменне ім'я, що запам'ятовується дає можливість власнику користуватися різними інструментами для просування сайту в офлайні. Розміщений на афішах, флаєрах і в буклетах він потім легко перекочує в браузери потенційних клієнтів.

2. Домен повинен містити назву компанії або давати уявлення про продукт, який вона надає. Ось тут починаються труднощі. Національні зони UA, RU вже переповнені - адреси з загальновживаними словами і популярними назвами, на зразок «Надія», давно зайняті.

3. Вкрай бажано, щоб володар доменного імені також володів правами на товарний знак, близький до нього по написанню. В цьому випадку компанія може убезпечити себе від різних ризиків. По відношенню до патентного законодавства всі правила регулювання доменної галузі вторинні. У нашій практиці було кілька випадків, коли зловмисники спеціально реєстрували торгову марку, співзвучну популярному домену, а потім забирали його у власників через суд. В цьому випадку, на жаль, суд стає на бік правовласників, навіть якщо законний власник користується такою назвою вже багато років.

  Вкрай бажано, щоб володар доменного імені також володів правами на товарний знак, близький до нього по написанню. В цьому випадку компанія може вберегти себе від різних ризиків.

  Зараз реєстратори вже накопичили чималий досвід і пропонують інструменти, які полегшать вибір домену.

  Наприклад, підібрати ім'я можна за допомогою спеціального сервісу, який пропонує інші варіанти вільних імен, якщо запитувана адреса вже зайнята. При складанні пропозицій такі сервіси спираються на словники синонімів, різні способи транскрипції та інші, часто досить складні, механізми, засновані на різних математичних і лінгвістичних алгоритмах.

  Ще один спосіб придбати потрібний домен - знайти і викупити його на аукціоні. Існує величезна кількість імен, не потрібних своїм власникам, - це домени, які, наприклад, реєструвалися про запас або для якоїсь спеціальної маркетингової акції. Найбільший вибір і найцікавіші імена можна зустріти, мабуть, на аукціонах реєстраторів і тих людей, для кого доменний бізнес є основним - кіберсквотерів.

Кажуть, як назвеш корабель, так він і попливе. Доменне ім'я, що запам'ятовується - це вже половина успіху компанії!